keskiviikko 19. joulukuuta 2012

Before Santa Comes


Heippa täältä
nenäliinojen viidakosta.....


Viimeviikolla lensin takaisin sieltä Suomesta tänne jenkkilään, ja sillä pisimmällä 8 tunnin lennolla sit mulle päätti tulla kauhee mahakipu, että ei ollut nautinnollinen lento. No sitten parantelin itseäni sen viikon kotona niin että perjantaina sitten pääsin jo takasin kouluun. Ottamaan opettajien tehtäväpinoja vastaan, olinhan nyt ollut 2 viikkoa poissa. Toisen viikon Suomessa, ja toisen sitten kipeänä. Great.




Tosiaan vähän mun Suomi tripistä. Pääsin kotiin tiistai iltana, ja keskiviikkona sitten näin tuttuja, sukulaisia ja yllätin mun poikaystävän ilmestymällä sen oven taa. Oli tosi kiva nähdä kaikkia joo, mutta tosi ristiriitaset tunteet myllersi mielessä kun en todellakaan minkään iloisen asian takia kotiin lentänyt...
Sunnuntai iltana löin taas matkalaukun kiinni ja lähdin takasin tänne. Periaatteessa siis 5 päivää olin kotona. Kun sitten pääsin takasin tänne, tuntui niinku en missään kotona olisi ees käynyt. Kaikki tapahtui niin nopeasti. 
Hyvästien jättäminen toistamiseen ei ole terveellistä..HUOKAUS.

Sain matkaani joululahjoja kotoa, mukaan lukien mun kaverin tekemän melkein tunnin mittasen itse tehdyn VIDEON meidän lukion elämästä, mun kavereista ja muutenkin elämästä Suomessa. Tippa linssissä sitä katoin täällä ja toisina hetkinä nauroin kuollakseni. Oli helpotus huomata että eihän siellä kukaan oo muuttunut mihinkään<3 
Iso kiitos Jenni, et tiedäkkään kuinka iloseksi mut sait:)


<3


Nyt on kohta aatto, en tiedä oonko iloinen vai surullinen koska kuitenkaan en oo sitä kotona viettämässä perheen kanssa. Tämä jouluun valmistautuminen ei mitenkään huimasti poikkea Suomen kaavasta, sama joulu täällä on kun siellä. Tosin täällä kukaan ei oo ikinä nähnyt suklaakalenteria, mikä mun mielestä on ihan naurettavaa, koska suklaakalenteri on paras keksintö ikinä. Ja kun kerran ollaan maassa missä on kaikkea, niin luulis että täältä perinteinen suklaakalenteri löytyis. Mutta ei. 
Onneks mulla sentään on kaksin kappalein...


Mun perhe on valmistautunut jouluun koristelemalla kuusen, laittamalla koristeita ympäri taloa ja leipomalla. Tässä perheessä ei ole jouluhössötystä nähtävissä, ja jouluvalojenkin kanssa osataan olla maltillisia.





Pari päivää taaksepäin oli piparien leipomis päivä, ja tietenkin odotin että meidän eteen lyödään niinku normaaleja ruskeita pipareita. Noh, kun sitten piparit oli valmiita, niin ei ne kyllä ruskeita ollut. Hmmm.. NO ONNEKSI äiti oli lähettänyt mulle edellisessä paketissa suomalaisia pipareita + suomalaista kuorrutetta, joten sain sitten fiilistellä pipareiden koristelua kotoisissa merkeissä. Täällä kuorrute tehtiin itse voista ja sokerista, josta en oikein tykännyt...
Mutta piparit oli hyvä, ja koristelu oli kivaa!!












Nyt kun ruuasta puhutaan niin täällä kun perhe pyysi mua tekemään jotain Suomalaista sapuskaa, niin minähän en mitään perinteistä makaroonilaatikkoa taikka lättyjä tehnyt. Haastoin itteni toden teolla tekemällä karjalanpiirakoita joita en ikinä aikaisemmin ole tehnyt. Kauan siinä kesti, ja monet naurut siinä välillä naurettiin. Kuitenkin uunista vedin kauniita karjalanpiirakan näköisiä nyyttejä, ja kyllä ne ihan syötäviäkin oli. Perhe tykkäsi eikä se tekeminenkään loppujen lopuksi vaikeaa ollut vaikka aikansa ottaa se mittasuhteiden muuttaminen kun täällä ei pahemmin desilitroilla mennä.






Posti toi mulle myös aikaisen joululahjan, nimittäin mun Varsity jacketin, minkä olin tilannut aikoja sitten!! JEEEEE!!!! Tykkään siitä niin paljon, se on niin jenkkiläinen kun olla ja voi. Kunnon High School takki nahka hihoineen ja koulun logoineen. Lisäksi siinä on mun etunimi, Sukunimi, vuosi jolloin valmistun täältä, koulun nimi, sekä urheilulajit mitä harrastan tämän vuoden aikana:)









Perheen vaihtokin tapahtuu joulun jälkeen, NYYH!!! Tarkalleen noin 28. päivä. Mua jännittää/ pelottaa/ oon innoissani/ itkettää, mutta toivotaan että kaikki menee hyvin....

AINII ja muutin vähän pikkusen mun blogin ulkonäköä, toivottavasti tykkäätte!!

Lisää tekstiä siis mun amerikkalaisesta joulusta, perheen vaihdosta ja uudesta vuodesta myöhemmin!
Nauttikaa joululomasta siellä kotona<3



-Susa

10 kommenttia:

  1. Näitä sun postauksia lueskelles tulee aina niin hyvälle mielelle, kirjotat kivasti! (vaikka no siis kauheeta, että tapahtu tollanen asia, jonka takia kävit suomessa..) Mutta niin tosiaan tulee aina sellanen kateus, ku lukee tätä blogia, ku itekin haluaisin USA:han vaihtoon:DDd Ja itse asias kyllä mä nyt todennäkösesti oon rotareitten kautta sinne ens vuonna pääsemäski, mutta haluais nyt jo, koska se ny on ollu mun "unelma" kutosluokasta asti:---) Mutta siis tykkään paljo sun blogistas jaja toi bannerin kuva on aika söpö, haha:D Ja anteeksi, että tuli vähän pitkä kommentti..
    +maailman söpöimpiä noi piparit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha kiitos kehuista, tekee mut aina iloseksi:) Hienoa että sieltäki löytyy rohkeutta lähtee toteuttaan tätä seikkailuu!! :)

      Poista
  2. ai miks sä kävit suomessa? jonkun menehtymisen takiako? :(

    VastaaPoista
  3. miks sulla vaihtuu host perhe ??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun järjestönä toimii Rotarit, joten niiden ohjelmassa vaihdetaan yleensä 2-4 kertaa perhettä vuoden aikana että nähdään kuinka eri perheissä elämä on erilaista!

      Poista
  4. oii ihana postaus kirjotat niin hyvin ja oon lukenu sun jokaisen postauksen!! ens kesänä itelläki lähtö edessä yfun kautta:) ja tosi cool toi uus banneri ja niin söpöjä noi piparit! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeejee ihana aina lukea että siellä ruudun takana on tulevia vaihtareita!! :)

      Poista
  5. Rakastan näitä sun postauksia! :D osaat jotenki kertoo kaikki asiat niin hyvin ja viel kuvien kera! Oon aina iha innoissaa ku nään et sulta on tullu taas postaus! :)

    Nii ja voimia sulle vielä. :(

    VastaaPoista