lauantai 8. kesäkuuta 2013

Ballerina in the softball field


Moikka taas ja hirmuisesti onnea uusille ylioppilaille :)

Nyt mennäänkin jo niin kaukana kuin kesäkuun alkupuolella! Mutta justhan se viimekesä oli? Niin musta ainakin tuntuu, varsinkin kun pällistelen tätä luontoa täällä nyt, niin mieleen tunkee automaattisesti ne mielikuvat ekoista päivistä amerikassa. Oli lämmin, suorastaan liian kuuma, kaikki oli vihreetä ja peltoja oli joka raossa. Voi niitä aikoja…

Mutta niin jos vaikka nyt palattais astialle, nimittäin oli mulla jotain oikeetakin asiaa. Hurautettiin mamman ja iskän kanssa kattomaan äitin serkkua joka asuu Kalamazoossa, Michiganissa perheensä kanssa. Jälleennäkeminen 26 vuoden kuluttua viime kerrasta hänen ja mun äidin välillä oli hieno, ja mä tietty tapasin hänet, ja mun 10 vuotiaan pikkuserkkuni ensimmäistä kertaa in my life. Vielä se jotain sanoja suomeksi muisti, ja tietenki mun pikkuserkku oli sitten oppinu vaan kirosanat suomeksi. Sillä pärjää suomessa, muuta tarvikkaan osata.
Kierreltiin niiden tonttia kunnes saavuttiin pienen mökin luo. Ne oli rakentanu heidän takapihalleen pienen ulkosaunan ja AIETTÄ kun riemastuin siitä, onki ollu nii perkuleen ikävä saunaa<3 

Vietettiin siellä kuorsaten yks yö, ja aamulla kaasu pohjaan ja kohti Chicagoa. Leiriydyttiin hotellihuoneeseen vauhdilla jonka jälkeen lähettiin talsimaan Chicagon katuja pitkin edes takasin. Käytiin tsiikaamassa näitä kuuluisimpia monumentteja, shoppailtiin pikkusen, ajeltiin hissillä 103:teen kerrokseen Wills Towerissa, että päästään seisomaan taas sinne lasikoppiin kun 103 kerrosta on maahan pudotusta jalkojen alla...hui.  Sit käytiin suurimassa akvaariossa ikinä! Oikeesti se oli valtava. Ja siellä oli vaikka ja mitä. Sain silitellä piikkirauskuja ja kummastella kaikkia niitä otuksia joita muka kaloiksi kutsutaan… Mut ehdottomasti hienoin akvaario missä oon koskaan käynyt:)
Oli tosi kiva viettää vanhempien kanssa aikaa kierrellen ympäri Chicagoa! 
Kahen päivän kaupunkilomailun jälkeen istuttiin taas autoon ja ajeltiin Cass Cityyn.










okei en oo noin cooli kun tuo mies tai nainen? mun oikealla puolella..:s

vähän ukkosti... Oli kiva tiirailla hotellohuoneen ikkunasta, joka sijaitsi 30:ssa kerroksessa..



































Pikaloma oli pakko viettää, koska mulla oli sitten jo seuraavana päivänä mun tanssikoulun kevätnäytös, joka kesti 2 päivää, eli perjantain ja lauantain. No ei siinä mitään, perjantai meni tosi hyvin, olikohan sille päivälle yhteensä 37 tanssiesitystä? Vähän isommat kevätnäytökset täällä kun kauhavalla…. Ja sitten lauantaina suurinpiirtein saman verran. Molempina päivinä tanssin vaan yhen tanssin, joka oli mulle ihan tarpeeksi, kärkitossuista varpaat oli jo ihan muusia yhenkin tanssin jälkeen..:D






Lauantain aikataulu oli sit hyvin mielenkiintoinen! Eli aamulla herättiin 9 aikoihin, hypättiin softball joukkueen kanssa bussiin ja ajettiin lähikaupunkiin pelaamaan meidän turnaukseen (Districts). Siellä pelataan yhtä joukkuetta vastaan, jos voitat niin pelaat vielä kerran, ja pääset ehkä pelaamaan sitten Regionalseihin, mutta jos häviät niin that’s it. Softball kausi loppuu sit siihen. NOH meidän peli oli kello 11 aamulla, ja sen lisäksi mulla oli tämä kevätnäytös vielä sillon lauantaina myös! Se pyörähti käyntiin 14.00 <3 Eli mun piti pelata eka, sit suoraa mun pelistä juosta sinne tanssiin, vaihtaa vaatteet, meikata, laittaa hiukset ja yrittää olla fresh ja kaunis hikisen softball pelin jälkeen. Jalat oli jo valmiiks kipeät ja väsyneet softball pelin jäljiltä, ja sit kun vielä piti survoa jalat noihin tappajatossuihin niin voitte vaan kuvitella miltä tuntui<3











Me hävittiin se meidän eka peli, joten kausi loppu sit siihen. En vieläkään jotenkin tajua että ei me enää mennä harkkoihin tai herätä aikasin turnauksiin.. En vaan voi edes sanoin kuvailla miten tärkeitä ne joukkueen tytöt mulle on. Se on niin hienoa että melkein kaikki niistä pelas mun kanssa lentopalloa vuoden alussa, eli ollaan jotenki kasvettu yhteen. Ollaan perhe:) saisimpa ottaa ne mukaan kun tuun kotiin. OH WELL EI VIELÄ MIETITÄ SITÄ!

Tosiaan tanssit meni kuitenkin molempina päivinä hyvin, kukaan ei kaatunut!! Siellä oli kaikenlaisia esityksiä, pienistä 4 vuotiaista balleriina tytöistä röyhelömekot päällä neljäkymppisiin steppaaja naisiin! Kyllä täytyy sanoa, että ne kaikista pienimmät oli aina niitä söpöimpiä. Kun ne on siellä lavalla ja musiikki alkaa, yks tyttö tietää mitä pitää tehdä, puolet kattoo verhon taa kokoajan omaa opettajaansa että mitä pitää tehdä, yks istuu lattialle ja rupeaa räpläämään varpaitaan, yks tyttö kaivaa tyyliin nenää ja sit pari heiluttaa omille vanhemmilleen yleisöön<3 

Ja kaikki tämä tapahtui viikon sisässä<3

Seuraava postaus SEURAAVASTA VIIKOSTA tulee ihan näillä näppäimillä kans, koska pakko kirjottaa nämä asiat pois alta, nimittäin kohta saatte semmostakin luettavaa että..;) 

Kirjottelen piakkoin!!


-Susa

13 kommenttia:

  1. Moikka! Mä oon lähdössä elokuun lopussa Michiganiin vuodeks vaihtoon, huippua et löysin sun blogin kun säkin siellä oot jo vuoden ollut! :D Onks sulla Michiganissa ollut jotain juttua tai paikkaa mitä ehdottomasti suosittelisit? :)

    http://elisa-in-usa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Öö kaikki paikat on kokemisen arvosia täällä, ja niihin sua varmasti viedäänkin! En osaa antaa mitään semmosta vinkkiä tekemisten suhteen muutakun että jos joku kysyy "haluatko mennä sinne tai sinne" niin vastaa aina että joo :)

      Poista
  2. Aivan ihania kuvia ! Ja muutenki tää blogi on älyttömän hyvä ja oot tosi nätti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. KIITOSPALJON kiva että tykkäät lueskella näitä juttuja :)

      Poista
  3. Voi vitsi sä pääsit tohon akvaarioon! Mä kävin siinä vieressä olevassa museossa. Se oli kyllä ehkä mienkiintoisin museo ikinä ja menisin kyllä uudestaankin! Philadelphiassa pääsin akvaarioon, mutta vielä haluun käydä joskus kattomassa millanen Chicagossa on :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kuule tyttö sulla on vielä aikaa käydä vaikka missä ;) Oli kyllä tosi mielenkiintosta ja erilaista mennä täällä akvaarioon kun suomen sealifeen tjsp.. :D

      Poista
  4. Ihana postaus (kuten aina!). ;) Olikko harrastanu tanssii ennen kun alotit usa:ssa ja jos alotit vasta usa:ssa niin kuin kauan oikein meni et rupesit "pärjään" siinä ja oliks tohon ryhmään vaikee päästä mukaan (jos et ollu harrastanu aiemmin)? :)
    Pääseeks muuten yleensä kuinka helposti mukaan kaikkii koulun joukkueisiin jos ei oo harrastanu sitä lajii ikinä? :o :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tietty pienenä hyppäsin baletissa monta vuotta, kunnes sitten lentopallo ja pesis vei kaiken ajan. Nyt sitten viimevuonna suomessa alotin uusiks, tosin ekaa kertaa kärkitossuilla! Eli tää nyt on mun toinen vuosi kun sitä teen:) Kyllä se oli vähän haastavaa mutta kun ittensä siihen haastaa ja laittaa yrittämään parhaansa niin hienosti se meni, ja olin samaa tasoa kun muut tytöt mun ryhmässä!

      Varmasti joukkueisiin pääsee mukaan reenaamaan ym vaikkei ikinä olisi aikasemmin kyseistä lajia harrastanutkaan, se on sitten eriasia että pääseekö pelaamaan tai kilpailemaan. Se taas riippuu taidoista!

      Poista
  5. tanssikko siä mitään muuta kun balettii? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En valitettavasti..:( Mulla ei mahtunu riittävästi tunteja päivään:D Olisin halunnu ottaa hiphoppia tai nykytanssia mutta olin ihan liian kiireinen. Siks sitten valitsin tanssilajin, joka ei oo se vahvin juttu koska halusin sit reenata sitä:)

      Poista
  6. ihania kuvia ! ootko ennen harrastanu balettia ? oot tos yhes kuvas nii taitavan näkösesti kärjel ! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo vuoden olin harrastanu suomessa, ennenku lähin tänne! Eli nyt sit oli toinen vuosi kärjillä:D Kyllä sain kovasti tehä töitä sen eteen että oon hyvä, mutta kyllä kannatti:)

      Poista
  7. En malta oottaa seuraavaa postausta! (:

    VastaaPoista