keskiviikko 15. toukokuuta 2013

Time to be a princess


Heippa ystäväiseni, ja aurinkoista toukokuuta!

Täälläpäin on jo rusketusrajat saatu moneen otteeseen niin softballin takia kuin ihan vaan aurinkoa ottaessa. Lämmin sää siis yltänyt vihdoin tänne pohjoseenki asti, JEE! 

Pääpointtina toimii tälläkertaa High School Prom, joka nyt meille tytöille jostain kumman syystä on erityisen tärkeä ja hieno päivä, mut ennen sitä pari sanaa meidän field tripistä joka tehtiin senioreiden kaa koulusta Tigerssien baseball peliin:) Oli pikkusen kuuma istua sielä +30 asteen käristämänä peläten juntti rusketus rajoja t-paidan hihoista, kun ne nyt sit sopivasti tulis promia varten haha:D vältyin kuitenkin rajoilta, ja muutenkin oli tosi kivaa tehä tuolla koko porukalla jotain muuta kun istua koulun penkissä!

<3








Ensinnäkin ootte varmasti kuullu tarinoita kuinka jokaista tyttöä pyydetään söpöllä tavalla promiin. Noh, tämä ei ole se kuinka kaikki koulut ja koulun jätkät toimii, että kun vaihtarina olette niin älkää pettykö jos sieltä ei tulekkaan itse sävellettyä laulua ruusupuskan kera. Mun lokeron oveen oli ilmestyny paperi tekstillä ” Prom?” ja vastaus vaihtoehtoina oli yes, ja no yes, ja sit piti merkitä rastilla. Meidän koulussa se deitin hankkiminen oli menkeimpä pakollista, koska kukaan ei halunnut olla se loner yksin promissa, ja vuosikirjan kuvassa yksin haha :D

Prom- 
Koulun järjestämä juhla, joka on saman tyylinen niinku Gaala tai Wanhat siellä Suomen päässä. Prom sali on koristeltu kauniisti jonkun tietyn teeman mukaan, ja siellä oppilaille tarjotaan myös illallinen. Tanssilattia on suuri, ja tangon tai valssien sijaan siellä tanssitaan niinkun glubilla tai diskossa olis, eli R&B, Pop, Dupstep musiikki siellä pauhas. Suurimpana erona on se, että siellä JOKA IKINEN biletti siel tanssien, niin pojat kun tytöt. Meidän prom pidettiin isossa salissa joka sijaitsi Ubly Heightsissä. 

4. Maaliskuuta herätyskello pauhas tyynyn alla 9 aikaan aamulla. Pitkän taistelun jälkeen sain sen sammutettua, ja marssittua suihkuun. Koko päivä oli yhtä juoksemista jokapaikkaan, tiukka aikataulutus siis oli päällä. Sain laittaa itteni valmiiksi kotona, koska mun perhetuttu tuli taiteilemaan mun kampauksen.

Gettin' ready for a biiiig day

SOO EXCITED!




Yhen aikaan mun prom date tuli hakeen mut kotoa, ja siitä sit alko se jumalaton kuvien räpsiminen…. Tunnin hymyilemisen jälkeen naamalle oli jääny vaan semmonen tekohymy, vaikka en edes halunnu hymyillä.. En oo tottunu tuommoseen valokuvasotaan. Mä varasin itteäni varten tunnin sinne johonkin väliin, jolloin lähin mun host äitin siskon kanssa joelle ottamaan kuvia vain itseni ja mekkoni kera:) 









Salakuljetin siskon promiin tuollei :)

Sen jälkeen meillä oli tarkka aikataulu kenen luo kuvia varten ajettiin ja missä järjestyksessä. Ensin mentiin Ashtynin talolle, sieltä suoraa Taylorin luo, ja ennen Ublyyn suuntaamista pysähdyttiin vielä mun ekan host perheen tontilla:) 


Kat<3




Paikan päällä vielä muutamat kuvat ennen syömistä ja sitten kun mahat oli täynnä niin suunnattiin tyttöjen kaa korkkaamaan tanssilattia. En oo varmaa ikinä tanssinu niin paljoa kun tuona iltana tanssin. Fiilis siellä salissa oli aivan tajuttoman hieno, tuntu niin yhtenäiseltä kun kaikki siellä juhli täysiä prinsessamekot ja puvut päällä.





love these girls..






vissiin oli hyvä juttu.

Senior class 2013.... En kestä, haluan ottaa kaikki mukaan Suomeen..

Prom Queen ja King 2013, kaunis Andrea ja Kelby :)


Photoboothissakin tuli vietettyä hetki aikaa pelleillen kavereiden kanssa. Sit meillä oli siellä mm. Tanssikilpailu, että kaikki me tanssittiin siellä, sit opettajat kierteli arvostelemassa meitä, kunnes lopulta ne valitsi 3 tyttöä ja 3 poikaa ”finaaliin”, ja JEE mut valittiin yheks tytöistä! Sit meidän kesken pidettiin battle, eli tanssilattia tyhjennettiin kokonaan muista oppilaista, jotka meni pöytiinsä istumaan ja seuraamaan, ku me 6 tanssitaan siellä lavalla..:D Siellä sitte pidettiin omat partyt kunnes yks tyttö ja yks poika huutoäänestettiin voittajaksi. Noh, mut sit huudettiin voittoon haha:D Sieltä muistona nyt sit pieni pohkaali ja paljon kuvia:D 


Illan päätteeksi meille näytettiin slideshow senioreista kun ne on ollu pieniä, ja siellä sit kaikki muisteli minkälainen koulu ura on jääny taakseppäin. Slideshown jälkeen mun kaverit alko kyynelehtimään, koska se nyt oli niiden viimenen prom ja muutenki ku high schoolin loppu on niin kynnyksellä jo. Mä tajusin sillä hetkellä kuinka hienoa mulla on ollu täällä, kuinka mahtavia ystäviä oon saanu täältä, ja miten en millään halua tämän kaiken olevan ohi. Se oli mun eka ja myös viimenen high school prom, josta nautin täysin siemauksin ihmisten läheisyydessä, jotka tästä mun vuodesta on tehny just tämmösen niinku sen halusin olevan. Tottakai mulla tuli kans illan päätteeksi itku, ja sitä vielä sävelti se fakta että minähän en kestä kattoa jos joku itkee… En osaa sanoa itkinkö ilosta sen takia, että oon saanu olla näin onnekas vuoteni kanssa, vai itkinkö koska en oo valmis jättämään tätä kaikkea tänne. Varmaan itkin molempien faktojen takia, en tiedä. Nämä viimeset kuukaudet tulee olemaan yhtä tunnemyrskyä, että en edes yritä pysyä mukana omien tunteideni suhteen…

Promin jälkeen 12 aikaan jokanen suuntas sit jatkoille kuka mihinkin. Kotibileiden sijaan nuoret pitää ”nuotioita” pihalla, jonne sit mennään istumaan iltaa ja juoruumaan sun muuta. Sen vaan sanon että kyllä sunnuntaina nukutti.

Huokaus. Viimemen kouluviikko tällä neidillä täällä menossa. 2 more days to go, and then my High School is over in here. Yleensä meen pitkin seiniä kun tiedän että koulun loppu on lähellä, mutta täällä tuun päivä päivältä vaa surullisemmaksi ja ne tunne purkaukset tulee realistisemmiksi. Tottakai nään vielä mun kavereita  koulun loputtuakin ym, mutta tuo nyt tarkottaa sitä että yks luku mun vuodesta on loppumassa. Se on niinku sit hoidettu. Outoa/ haikeaa/ surullista/ iloista / masentavaa/ piristävää ? Järkevää eikö vain.

Softball vie 5 päivää viikosta, että oon kyllä täys työllistetty! Ei haittaa tippaakaan, saampahan tehä sitä mitä rakastan, ja seurassa jota rakastan. Ostin itelleni toissapäivänä mailankin, jonka sit saan sit kotiuduttuani ripustaa seinälle muistoksi:) (tai testata jos vaikka sillä osuis pesiksessä paremmin….)  Ollaan hävitty ja voitettu, mulle sillä nyt ei niin kamalasti oo väliä, kunhan saan vaan pelata:) pelaan outfieldillä, centerfielderin paikkaa, ja tykkään kyllä ihan hirveesti. Siellä saan juosta ihan tarpeeksi:)







Siinä <3

Niijoo vielä yks ilmotus asia: eli mun oikeat vanhemmat lentää tänne kattoon mua, ja sit sopivasti kerkeevät mun High School valmistujaisiin ensviikon maanantaina!! (Saan siis valmistua yhtälailla muiden senioreiden mukana meidän graduation juhlassa pukeutuen kaapuun ja neliö hattuun haha:D Tosin todistuksen sijaan saad diplomin tai jotain sinnepäin )JEE! Oon innoissani, mutta samalla tuntuu kamalan oudolta, että ne nyt tulee tänne ”mun maailmaan”, missä oon ite eläny vuoden. Mut hienoa että ne pääsee näkemään missä oon vuoteni viettänyt:)


Kirjottelen taas lissää kun kerkeän! :)
-Susa

15 kommenttia:

  1. oi toi sun mekko on niiiiin ihana!♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hihiii kiitos:) tykkäsin ite kans tosipaljon :)

      Poista
  2. mistäs kaupasta sä oot sun mekkos ostanut... on aivan ihana

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Detroit hoodseilla käytiin host momin kanssa vähän shoppailemassa :)

      Poista
  3. oon odottanut sun postausta kuin kuuta nousevaa! ja vihdoin sä kirjotit!! KIITOOOS <3! voi luoja, oot tosi kaunis nois kuvissa ja sun mekko on ihan täydellinen! :-) tsemppii niihi valmistujaisii!

    VastaaPoista
  4. Tämä postaus sai mut itkemään. Kattelin tota mun huoneen seinällä olevaa kollaasia vaihtovuodesta ja voi. Tälle ei tuu lopua. Mulla on kamala ikävä ja voin samaistua noihin sun tuntemuksiin. Tämä on oikeesti ihan kamala tunne. Mä oon iin ilonen, että sun vuosi on onnistunu! Muistan vieläkin meidän keskustelun Lahdesta ja nyt sun vuosi on jo loppusuoralla. Voih. Mutta niin... Kirjotat ihan mielettömän hyvin! Niin hyvin, että tää tyttö tosiaan itkee täällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Awwwwh.....<3 En epäile sekuntiakaan sun oloa ja tuntemuksia. Niinku musta tuntuu ihan hirveeltä ajatella asiaa että lähen täältä enkä enää asukkaan täällä..... En tiedä miten selviän. Huomenna ois viimenen koulupäiväki. Itkettää jo valmiiks. Meidän pitää oikeasti nähä sit mahdollisimman pian kun tuun täältä kotiin, haluan jakaa mun tunteita jonkun kanssa joka on käyny tämän saman läpi..<3

      Poista
    2. Todellakin! Mä en muista koska viimeksi juttelin jonku kanssa, joka ois ollu vaihdossa just USA:ssa! Juttua varmasti riittää! Tapaaminen laitetaan kyllä toimimaan vaikka väkisin! :)

      Poista
  5. aaa mäkin haluun vaihtoooon <3 hei, btw. mistä toi sun turkoosi olkalaukku on? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ostin sen täältä jenkeistä jostain outlet myymälästä ! -70% merkkilaukusta!!

      Poista
  6. oon iha rakastunu tähän sun blogiin! haluisin itekki tosi paljo vaihtoo ja aina ku luen tätä nii haluun vaa enemmän:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee kiva kuulla!! Sun sit varmaa kannattais lähteä, mä ainakin suosittelen!!! :D

      Poista